Ashok Goel professzor, a Georgiai Műszaki Egyetem professzora érdekes kísérletet valósított meg. Új tanársegédnek adott munkát az egyetemen, aki azonban nem egy átlagos PHD hallgató. Jill Watson ugyanis egy robot, „akit” az IBM Watson nevű szoftverére alapzva fejlesztettek ki.
Jill Watson a végzős diákok ügyeit intézte online formában öt hónapon keresztül. A diákok visszejelzései alapján a digitális asszisztenstől érkező üzenetek pontos, hétköznapi nyelven íródtak és szlenget is használtak. A diákok nem gyanakodtak arra, hogy a válaszadó nem élő személy, viszont azt furcsállták, hogy a feltett kérdéseikre szokatlanul gyorsan kaptak választ. Jill rendszerébe több, mint 40 ezer hallgatói fórumbeszélgetést tápláltak be. A szoftver ezek alapján dolgozta ki saját válaszait az egyes kérdésekre. Jill funkciója az lenne, hogy mentesítse a hús-vér oktatókat a rutinszerű válaszadás terhei alól.