Ezt nézed:  / Divat/Életmód / Táplálkozás / Ételek a szép bőrért

Ételek a szép bőrért

A drogériák polcain ezrével sorakoznak a csodásabbnál csodásabb bőrt ígérő termékek. Csak kapkodjuk a fejünket, és tanácstalanok vagyunk, hogy a hosszan tartó matt hatást ígérő a nyerő vagy a vitaminokban gazdag krémet válasszuk. Olaj vagy víz alapút? Nem egyszerű, az biztos, de ahelyett, hogy külsőleg próbálnád befolyásolni bőröd szépségét, inkább belül keresd a megoldást!

Amiket eszel, a tápanyagok, amiket beviszel a szervezetedbe az, ami igazán meghatározza a testedet. Természetesen a hormonok és külső tényezők is erősen befolyásolják, de inkább először az étkezéseden próbálj változtatni, mintsem hogy méregdrága krémekre költsd a zsebpénzedet.

Habár a napos napoknak lassan vége, az UV sugárzás a szűrt fényben is van, ezért a faktoros krém mellett egyél sok paradicsomot. Egy likopin nevű antioxidáns az, ami segíti a bőr természetes védelmét a napfény ellen és ebben a  zöldségben található. Ha meg van főzve a paradicsom, ez az anyag csak gyarapodik, úgyhogy nyugodtan csinálj csak egy jó spagettit házi paradicsomszósszal és még a bőrödnek is jobb lesz.

Az E vitamin fontos szerepet tölt be a bőr szépségének megőrzésében, így keresd azokat az ételeket, amikben megtalálható. Ilyen például a napraforgómag és a mandula. Ezért ha nassolni támad kedved, inkább rágcsálj magokat, mint hogy rögtön a chipses zacskó után nyúlnál.

Ha viszont édesszájú vagy, akkor örülni fogsz, mert a csoki is jót tesz a bőrnek! Mondjuk nem mindegy, milyen minőségű csokiról van szó, mivel a fekete csoki a legjobb választás, magas kakaótartalommal. Minél magasabb, annál jobb, mert olyan növényi vegyületeket tartalmaz, amelyeknek a magas antioxidáns tartalmuk segít hidratálni a bőrt, és javítja a keringést.

Omega 3 zsírsav. Biztos már ezerszer hallottad, de nem tudod, hogy mi fán is terem? Ez egy többszörösen telítetlen zsírsav, ami például a dióban is megtalálható, de a halakban, chiamagban és a spenótban is van. Ekcémára és száraz bőrre is ajánlott.

Narancs és kivi minden mennyiségben jöhet! Vagyis a C vitamin, ami stimulálja a kollagéntermelődést a bőrben, és segít a száraz bőrön és a ráncok kialakulását is megelőzi.

Víz, víz, víz. Rendben, ez nem étel, de mindenképpen fel kell sorolni, mivel nagyon fontos, hogy hidratáld magad. Ha szomjasnak érzed magad, az már nem jó, akkor már egy kiszáradt állapotban van a szervezeted, ezért próbáld beosztani magadnak, mikor iszol, ne csak akkor döbbenj rá, hogy hoppá, egész nap nem ittam, mikor hazaérsz szomjasan a suliból. Hozzátenném, hogy a kóla és a cukros üdítők nem helyettesítik a vizet.

Fotó: theskinnutritionist.net

Fotó: theskinnutritionist.net

 

Bőröd szépsége
Odafigyelsz bőröd szépségére és egészségére?