Ezt nézed:  / Hírek / Suli / Év tanára-jelölt: Torzsa-Boros Boglárka

Év tanára-jelölt: Torzsa-Boros Boglárka

Torzsa-Boros Boglárkát, aki ének-zenét és történelmet tanít az erdőkertesi Neumann János Általános Iskolában, diákjai jelölték a 2019-20-as tanév Év tanárának díjára!

Becsületes, odaadó tanárnő, akinek bármit elmondhatunk, ha szeretnénk. Egy igazi tanár, hisz az óráin nemcsak a tankönyvekből tanulunk, hanem az összefogásról, kedvességről is. A járványhelyzetben SEM engedte el a kezünket, együtt csináltuk végig, és nagyon sokat támogatta az osztályunkat. A családja nagyon büszke lehet rá. Sokat tesz az osztályért, éjt nappallá téve dolgozik értünk, hogy egy csapat legyünk. Soha nem találkoztam ilyen tiszteletes és fantasztikus emberrel, mint ő – írták róla.

Ismerjétek meg!

Mi motiválta, hogy a tanári pályát válassza? Mennyi ideje tanít?

Édesanyám is a tanári pályát választotta, így gyerekként megvolt előttem a példa. Kiskoromban délutánonként sok időt töltöttem anyukámmal az iskolában. Segítettem neki a tankönyvosztásban, teremdekorálásban, aztán később részt vettem a különböző szakkörökön. Már ekkor valamilyen módon vonzott az iskolai környezet. Sokszor végignéztem az üres teremben a padsorokon és elképzeltem, hogy én is tanár néni vagyok. Ez természetesen otthon folytatódott, a körbe ültetett babáimnak tartott játéktanítás formájában is. Így amikor kezdett kialakulni az énekléshez való tehetségem, már körvonalazódott, hogy énektanárként szívesen foglalkoznék gyerekekkel. Ehhez társult a történelem iránti szenvedélyem, érdeklődésem. Amikor a gimnázium után iskolát kellett választanom, egyértelmű volt, hogy a tanári szakra adom be a jelentkezésemet. Immár tizenegy éve végzem a nevelői-oktatói munkát, amelyet azóta is szívügyemnek tekintek. Alapvetően egy visszahúzódó, félénk, csendes emberke vagyok, de amikor egy osztály elé kell kiállnom, valahogy mindez köddé válik. Feloldódok közöttük és csak arra koncentrálok, hogy minél több dolgot átadhassak nekik és itt nemcsak a tudásra gondolok, hanem az élet dolgaira is.

Milyen tanítási módszereket tart a legmegfelelőbbnek az óráin?

A főiskolán és a tanári pályám elején frontális osztálymunkában gyakoroltam és oktatattam. Ez mára már nagyon megváltozott. A különböző továbbképzések lehetőséget adtak arra, hogy új módszereket is használjak az órákon.

Ma már tudjuk, hogy a kooperáció nélkülözhetetlen az életben, így erre már az iskolában nagy hangsúlyt kell fektetni. A csoportmunkát jó módszernek tartom, bár sok gyereket nagyon nehéz rávenni a közös munkára, főleg ha heterogén csoportokról beszélünk. Ezen dolgozom. A páros munkát jobban kedvelik a diákok, így ez is egy alapmódszerem. Történelem óráimon igyekszem hangsúlyt fektetni a differenciálásra, hiszen minden gyerek más és más, mindenkinek a saját képességeihez mérten kell haladnia az anyag elsajátításában, elmélyítésében. Az ének-zene tantárgy pedig különösen nehéz egy mutáló, vagy szégyenlős, esetleg dörmögő diáknak, így a legfontosabbnak azt tartom, hogy valamilyen formában élményhez jussanak, illetve megszeressék a zenét. Ehhez nagyon jó alapul szolgál a játékpedagógia, a humor az órán, a digitális programok és az élményalapú projektmódszer. A tanításban mindenképpen igyekszem kreatív és változatos lenni.

Mennyire tartja fontosnak a jó tanár-diák viszonyt?

Véleményem szerint a jó tanár-diák viszony elengedhetetlen az osztályteremben, hiszen ez adja meg az alaphangulatot, a légkört. A szüneteket sokszor töltöm beszélgetésekkel Velük, hiszen körülményeik meghatározzák a napi viselkedésüket, teljesítményüket. Szerencsére sok esetben méltónak tartanak arra, hogy elmondják bánatukat, sérelmeiket és amennyire tudok, igyekszem segíteni, tanácsot vagy útmutatást adni Nekik. A tanórákon fontos a humor, a jó hangulat, a vita, de a szabályok betartatása is, ami szintén segíti a kapcsolat kialakítását.

Hogyan reagálhat egy tanár a kínos helyzetre?

Higgadtan, eltereléssel vagy humorral.

Melyek a tanári pálya legnehezebb pillanatai?

Amikor mellőzött, nem megértett gyerekeket látok, illetve tudom, milyen sorsok bújnak meg egy-egy gyerek mögött.

A jövőben milyen változtatásokat szeretne véghez vinni?

Szeretnék minél több innovatív, modern módszert megismerni és alkalmazni.

Pedagógusként mit tekint a legnagyobb sikerének?

A jelölést.

Ön szerint egy tanárnak a tanításon túl, milyen feladata van a diákokat érintően?

A tanár példakép és inspiráló személy, aki olyan, mint egy pótanya.

 

instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
Share