Sportautók, sok ezer dolláros pezsgők, luxusutazások és méregdrága műtárgyak jellemzik a kínai újgazdagok fiainak és lányainak a hétköznapjait. Mindezt a közösségi felületeken sem restek megosztani.
Kínában fuerdainak nevezik azokat a második generációs újgazdag fiatalokat, akik jellemzően soha életükben nem dolgoztak még, szüleik pénzén azonban elképesztő életszínvonalat képesek fenntartani – és ezt nem restek mások orra alá dörgölni. A milliárdos vállalkozók gyermekei többnyire az Instagramon osztják meg polgárpukkasztó életmódjuk minden apró részletét, kezdve a VIP-partik csillogásától a méregdrága luxusmárkák termékein át a legújabb sportautókig, most pedig a művészvilágba próbálnak betörni azáltal, hogy felvásárolják a különböző kortárs galériák festményeit és műtárgyait.
Vagyis egy részük már nemcsak a kaszinókban veri el a szülei pénzét, hanem az aukciókon is. A jellemzően huszonéves műkedvelők megszerzendő műkincseik kiválasztásakor is a közösségi médiát használják. Instagram-portrék, digitális installációk kerülnek otthonaik falára, de egy-két klasszikus Picasso vagy Modigliani is becsúszik a státuszszimbólumok közé- írja a Globoport.hu.
A szemtelenül gazdag fiatal közönségért az aukciósházak úgy próbálnak versenyezni, hogy ők is képviselik magukat a képmegosztó alkalmazás felületén, ahol minden szükséges információt leírnak a műremekekről. Így már csak egy kattintás, és a fuerdaiok egy újabb termékkel bizonyíthatják gazdagságukat.
Forrás: Globoport.hu
Írta: Farmosi Nóra