Ezt nézed:  / Divat/Életmód / Táplálkozás / Így győzzük le a tavaszi fáradtságot

Így győzzük le a tavaszi fáradtságot

Bár a tavaszra még egy kicsit várnunk kell, a héten – a reggeli mínuszok ellenére is – a sok napsütés már jelezte nekünk, a tél a végéhez közeledik. Épp ezért itt az ideje, hogy magunkat is elkezdjük felkészíteni a tavasz közeledtére, hogy a tavaszi fáradtság ne tartson minket vissza a jó idő előnyeinek kihasználásától.

Biztos te is észrevetted már magadon valamikor a tavaszi fáradtság jeleit: fáradékonyabbak, nyűgösebbek, kimerültebbek vagyunk a tavasz beköszöntével, ahelyett, hogy a tél után végre feldobna minket a jobb idő. Ez nem azért van, mert jobban kifárasztjuk magunkat a tél során, mint egyébként, hanem konkrét okai vannak, amiket egy kis odafigyeléssel könnyen megelőzhetünk. A tavaszi fáradtságot elsősorban ugyanis az okozza, hogy a tél során kimerülnek vitamin és ásványi anyag tartalékaink, hiszen kevesebb zöldséget, gyümölcsöt eszünk, napsütésből is kevesebbet kapunk, a szervezetünknek pedig nagy szüksége van ezekre, valamint a hőmérséklet változása, az “új” környezethez való alkalmazkodás szintén sok energiát von el tőlünk.

Úgyhogy itt az ideje, hogy tudatosan, mindannyian tegyünk azért, hogy tavasszal ne akarjunk egész nap aludni. Ehhez egy jó kezdet, ha rávesszük magunkat, hogy minden nap együnk valamilyen zöldséget, gyümölcsöt. Holnap reggelire a büfében a szokásos  helyett (vagy legalább mellett) vegyél valamilyen gyümölcsöt, vagy az ebéd mellé salátát. Ezek ugyanis – ki hitte volna – tényleg finomak is, tökéletes nasipótlók, és emellett a szervezeted fontos vitaminokhoz jut általuk.

zöldség gyümölcs

Egy másik módszer a kimerültség elkerülésére, megelőzésére: tölts minél több időt a napon, már most! Már egyre enyhébb az idő, de még, ha kicsit hűvösebb is van, egy séta a napsütésben sokkal többet használ, mint, ha négy fal közé zárva próbálnánk felvidulni. Használj ki minden napsütéses percet, akár haverokkal vagy, akár egyedül. Ha süt a nap, a villamos, busz helyett válasszátok inkább a lábbuszt – sokkal érdekesebb, mint a tömegben várni a következő megállóig, és még D vitamint is kap szervezetetek.

napsutes

Ha a következő időszakban egy kicsit jobban odafigyelsz arra, mit eszel és hol töltöd a szabadidődet, a tavaszi fáradtság nem fog gondot okozni!

Tavasz
Téged elkap a tavaszi fáradtság?

instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
Share