Te is biztosan ismered azt a szlogent, hogy a “Red Bull szárnyakat ad”. Kíváncsi vagy, hogyan is működik a rendszer belülről? Miben más a Red Bull, mint a többi nagy nemzetközi cég? Esetleg hogyan lehetsz mindennek a részese?
Takács Ákos, a Red Bull Pilvaker megálmodójának, és szervezőjének meglehetősen sorsszerűen indult a pályafutása a Red Bullnál. Szerinte nem lehet kizárni a sorsot, ami “rásegíthet” a dolgokra, de a lényeg a kemény munka, és az alázat. A Red Bullnál ezeket a tulajdonságokat nagyon megbecsülik. 🙂
Hogyan kerültél a Red Bullhoz?
Ez egy jó sztori. Az ég világon semmi érdekes nincs benne. Az egyik haverom mesélt nekem egy pozícióról a Red Bullnál, mint Student Brand Manager, ami azt jelenti, hogy diákmunka keretében, de a Red Bullnak dolgozva képviselheti az ember a márkát az egyetemi életben. Tetszett ez a dolog, ráadásul az időmbe is belefért, hiszen részmunkaidős pozícióról volt szó. A haverom mondta, hogy SBM-nek hívják ezt a dolgot, meg is jegyeztem, mert előtte még sohasem hallottam ezt a rövidítést. Egy héttel később a közgáz könyvtárában tanultam, kifelé jövet pedig szembetalálkoztam egy plakáttal, amin ez állt: SBM Wanted! Ha a barátom ezt nem meséli el, akkor valószínűleg elsétálok mellette, mert nem tudom, mit jelent. Jelentkeztem a megadott e-mail címen, aztán 4 körös kiválasztási procedúra után vettek fel. Akkor 19 éves voltam, és pont a huszadik születésnapomon volt az első munkanapom.
Mit jelent ez a munkakör?
Egyrészt te felelsz azért, hogy az egyetemi eseményeken ott legyen a márka és a termék, másrészt azért is felelsz, hogy az egyetemi hallgatókhoz eljusson a márka és a termék minden irányú kommunikációja, aktivitása. Ez egy marha jó munka, nagyrészt marketing, van benne egy kicsi sales, kis büdzsével dolgozol, de hasonló területeket fogsz át, mint a nagy büdzsével, tehát nagyon jó bemelegítés. Nyáron pedig nem dolgozol, mert akkor nincs egyetem. Nekem az volt a szerencsém, hogy jeleztem bent, hogy nyáron ráérek, és így kerültem bele a Forma–1 és az Air Race projektekbe. Csak a fejemet kapkodtam az elején, de hatalmas szakmai tapasztalatot adott, rengeteget tanultam belőle.
Nem sok jót hallani a „multikról”. A Red Bullnál mi a helyzet?
Nyilván megjelennek multis jegyek, de az alapelvétől a mai napig nem tér el a cég. Ez azt jelenti, hogy legyen szó bármiről, az legyen innovatív és hiteles, hiteles karaktereken keresztül szólaljon meg, és valósuljon meg értékteremtés. Inkább érjünk el vele kevesebb embert és dolgozzunk vele tízszer annyit, de azt a kevés embert tényleg hitelesen érjük el. Úgy, hogy érték van mögötte. Ebben hiszünk.
Hiszel a sorsban?
Abban hiszek, hogy dolgok okkal történnek. Maximalista is vagyok, sosem vagyok elégedett, de sosem vagyok elégedetlen sem. Mindig látom azt, hova kell fejlődni. Minél komolyabb szakmai sikert érek el, annál nagyobb bennem a felelősségtudat és az alázat.
„Ha hiszel abban, amit csinálsz, élvezed és látod az értelmét, akkor az együtt jár azzal, hogy boldog vagy.”