Egy spanyol cég innovációja a közelmúltban rendesen felforgatta a hagyományos borászatot. Kifejlesztettek ugyanis egy olyan bort, ami első ránézésre semmiképpen sem kelti azt a látszatot, hogy szőlőből készült nedűről lenne szó.
A Gïk névre elkeresztelt bor színe nem vörös vagy fehér, hanem szinte türkizkék, és ízében sem hozza a hagyományos bortól elvárhatót.
https://www.youtube.com/watch?v=SOVlqGW9iNw
Mégis mitől bor akkor? Az alapanyagtól és a technológiától, hiszen valóban borról van szó, amit vörös- és fehérborokból, organikus pigmentekből és ízfokozókból állítottak elő. A készítők célja az volt, hogy valami izgalmas, új terméket hozzanak létre, amivel felrázhatják a közönséget és egyben az ágazatot is.
Két évig kísérleteztek kémikusokkal és borászokkal karöltve, mire létrejött a produktum. A kék színt kétfajta organikus pigmenttel érték el: a vörös szőlő héjából kinyert antociánnal és az indigókárminnal, ami szintén organikus ételszínezék. Az eredmény nemcsak színében, de ízében is eltér a hagyományos boroktól, állítólag ugyanis inkább lágy, édes, szirupos hatásaz, ami hozzá társul- írja a globoport.hu.
„Elsőre az emberek nem hiszik el, hogy kék bort árulunk, de amint kipróbálják, általában tetszik nekik” – mondta annak az étteremnek a tulajdonosa, ahol már rendeltek a borból. A másik oldalról is jöttek viszont visszajelzések, sokakat ugyanis felháborít a dolog, egyenesen vérlázítónak tartják a találmányt, antiborként emlegetik a kék bort. A készítők azonban nem is tagadják, hogy célközönségük a fiatalok – hiszen ők maguk is 30 év alattiak –, így elsősorban az erre nyitott, izgalmas, új termékekre vágyó, divatos közegekben népszerűsítik a bort. Sikerüket pedig mi sem bizonyítja jobban, hogy jelenleg 25 országban kapható a Gïk, jövőre pedig szeretnék meghódítani az amerikai piacot is.