Ezt nézed:  / Suli / Mitől lehet sikeres egy könyv?

Mitől lehet sikeres egy könyv?

Harry Potter, Gyűrűk Ura, A Szent Johanna gimi, Rumini. Ezekről a könyvekről mindenki hallott már, de vajon lehet-e, hogy léteznek ugyanilyen jó könyvek hasonló sztorikkal, hasonló szereplőkkel , csak mi nem hallottunk róla? Mindenki másmilyen könyveket szeret olvasni, de mint mindenhol, itt is vannak trendek. Vajon miért válik valami sikerkönyvvé és miért maradnak más, izgalmas írások a háttérben?

1. Szuper témaválasztás

Azok a témák, amelyek a legtöbb fiatalt foglalkoztatják, könnyen megszólítják az olvasókat. Például sok gimis bele tudja élni magát abba, hogy a főhősnek tetszik az egyik osztálytársa.

2. Megfilmesítve

Sok könyv azért válik népszerűvé, mert filmet is készítenek belőle, így ha valaki megnézi a filmet, és tetszik neki, akkor nagy eséllyel a könyvet is el fogja olvasni, de mindenesetre legalább tud róla. Ilyen például a Csillagainkban a hiba.

38-konyv-amire-ezentul-maskent-tekintesz-05211006

3. Ikonok reklámozzák

Mint minden terméket, a könyveket is igyekeznek úgy eladni a marketingesek, hogy híres és kedvelt emberekkel reklámozzák, így ugyanúgy, mint az arckrémeket és ételeket, szívesebben vásárolják vagy választják a fiatalok.

4. Brandépítés

Van, amikor egy teljes brand épül a könyv mögé, egy teljes csapat dolgozik rajta, ekkor a közönségtalálkozók, dedikálások és a könyvvel kapcsolatos termékek ugyanúgy részét képezik a sikernek, mint maga a könyv. Ilyen például Leiner Laura véget nem érő A Szent Johanna gimi sorozata.

5. Egyszerűen jó

És vannak olyan könyvek, amelyeknek nem kell különösebb marketing, mert mint a népmesék, szájról szájra terjed a jó híre.