A zene a reklám lelke?

Rovat

Megosztás

Voltál már abban a helyzetben, amikor a zenéről tudtad beazonosítani a reklámot? Hogy annyira fülbemászó dallamot sikerült választaniuk a reklámkészítőknek, hogy akaratlanul, hetekig is azt dúdoltad magadban? Nos, akkor valószínűleg jó munkát végeztek! De, hogy is megy ez?

 A Célkeresztben a Z generáció konferencia utolsó szekciójában Alick Sethi és Szabó Tamás a reklámfilmek bázisát adó zenék világába kalauzoltak minket, és rámutattak, mennyire fontos kellő időt és energiát fektetni a tökéletes zeneszám felkutatásába. A befektetett odafigyelés meghálálja önmagát: ha a kiválasztott zenénk együtt él a képi világgal, minden bizonnyal elkápráztatja majd minden nézőjét. Szabó Tamással, a Black Baron Studio alapítójával beszélgettünk.

Menyire bevált szokás itthon (magyar) zenészeket használni a reklámfilmekhez? Ha most elgondolkodunk, sokunknak az OTP Bank és Punnany Massif jut eszébe. Esetleg a Mary Popkids…

„Igen, általában ők ugranak be elsőnek. Ezek nagyon jó kezdeményezések, több ilyen kellene. Ami szerintem hiányzik még itthon, az a direktebb kapcsolat, az a fajta a kiépített infrastruktúra, ami összekötné a márkákat a zenekarokkal. Ez bonyolult és elég összetett feladat, a felhasznált zenéket jogosítani kell, ezt a munkát pedig a publishing cégek végzik. Én úgy látom, ez Magyarországon még elég fejletlen, nem annyira kiépült, mint mondjuk Amerikában.”

De léteznek Magyarországon ezek a publishing cégek?

„Igen, találunk egy-két céget, akik azzal foglalkoznak, hogy kreatív ügynökségek részére ajánlanak, biztosítanak zenét a projektjeikhez. Jelenleg azonban elég elenyésző ezen cégek száma, a zenei publishing kultúrája még nincs kellőképpen kiépülve Magyarországon. Ugyanígy van ez a music supervisor pozíciójával is – ő az a személy, aki a reklámfilmeknél, vagy más produkcióknál (játékfilmek, sorozatok, játékok) a zenéért felel –, ha nagyon keresünk, találunk, de ez a terület egyelőre még gyerekcipőben jár Magyarországon.”

Ha konkrétan a Z generációt nézzük, akkor tudsz mondani olyan stílust, amivel őket meg lehet fogni, amire ők vevők lehetnek?

„Ez elég összetett kérdés. Sokféle ízlés létezik ebben a korosztályban is, mint ahogy mindegyik másikban – van, aki ilyen zenét szeret, van, aki olyat… Szerintem ez inkább azon múlik, hogy maga a márka kiket akar megszólítani a korosztályon belül. Nincs olyan, soha nem is volt, és nem is lesz, hogy 9-16 éves korig mindenki ugyanazt a zenét szereti. A zeneválasztás mindig egyedi eset, nem kategorizálható ilyen értelemben.”

themoog_tamas

A zeneválasztásnál fennáll az a lehetőség is, hogy a producerek olyan bandát választanak, amely még nem ismert. Tudsz olyan zenekart említeni, amelyre azáltal figyeltek fel itthon, hogy egy reklámfilmhez, vagy filmhez beválogatták a zenéjüket?

„Magyar példát most nem sokat tudnék mondani, de egy zenekar, szubjektív okok miatt azért egyből az eszembe jut. A saját bandám, a The Moog, amelynek  a zenéje 2007-2008 körül bekerült a Vészhelyzetbe. Emiatt akkoriban elég sokat foglalkozott velünk a hazai média, ami mindenképpen segítette a hazai ismertségünket.

 

Ha végeztél a cikkel, nézz bele a legújabb epizódunkba!

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!

Kövess minket!

75,534RajongóLike
173,768KövetőKövess be
143,000KövetőKövess be
347,000FeliratkozóFeliratkozás

Legfrissebb

Insta