Miután a Twitter kitalálta a #hashtaget (köszönjük Twitter), szépen lassan minden egyes közösségi portál átvette, de a Facebookhoz jutott el szinte utoljára. Mindenki használja, bár nem sokán tudják, mire is való. Most megmondjuk!
Mi is az a hashtag?
Ha valamelyik szó elé kettős keresztet, szóval #-t (hashmark) teszünk, az a szó egyfajta címkévé (tag) válik, amire ha rákeresünk, könnyebben megtalálható az a poszt, amiben szerepel az a „címke”.
Tehát akkor: posztolsz egy képet mondjuk ezekkel a hashtagekkel, vagyis címkékkel: #szép, #cica, #éhes és mondjuk valaki rákattint arra, hogy éhes, akkor az összes éhes címkével megjelölt poszt megjelenik. Ha angol szavakat használsz, akkor még többen elérhetik, amit kitettél.
Mire való?
Ez nagyon hasznos funkció, mert ha például egy tál reggeliről keresel képeket, elég csak a #breakfast címkére keresni, és az összes #breakfast jelölésű képet, szöveget, helyet, bármit eléd dobja a kereső.
Miért jó a Facebookon is címkézni?
Naponta körülbelül 2,5 milliárd bejegyzés születik a Facebookon és közel 300 millió fotót posztolnak világszerte. Ezt a mennyiséget látva a hashtag funkció igenis hasznos, mert címkék nélkül elég nehezen találnánk meg bármit is ennyi adat között.
A Facebookos hashtag funkció azért is jó, mert más portálok címkéit is használja, tehát, ha megosztasz valamit az egyik közösségi oldalról, akkor arra a Facebook is rá tud keresni, ha ugyanaz a címke.
Sok kampányban is használják már ezeket a címkéket, biztosan te is láttál már sztárokat, akik #kettős kereszt majd valami feliratos papírokat tartanak a kezükben egy fotón.
Szóval érdemes használni, persze nem kell mindenhova 10-20 címke, elég néhány is ahhoz, hogy kereshetővé váljon, amit megosztottunk. Illetve, ami még fontos, hogy magyar szavaknál lehetőleg el kell hagyni az ékezetet és egybekellírniaszavakat. Jó hashtagelést!
Forrás: mediagerilla
Fotók: flickr.com, nairalandnews.com, cohnwolf.com