A Burger King és a No Bully, a gyermekek egymás közti zaklatása ellen küzdő alapítvány egy nagyon különös, de mégis tanulságos kampánnyal hozakodtak elő. Az eredmény pedig lehangoló lett.
A kutatás célja az volt, hogy a vásárlók melyiket tartják fontosabbnak: azt, hogy ne bántalmazzanak egy gyereket a társai, vagy azt, hogy tökéletes szendvicset kapjanak.
Gyerekszínészeket kértek fel, akikkel eljátszatták, hogy egyik társukat bántják. A jelen lévők közül mindössze 12% avatkozott közbe. Ugyanekkor pedig a vendég megkapta a hamburgerét, amit előzetesen összenyomtak. Az eredménye ennek pedig igazán elképesztő. 95% szólt, hogy nem olyan hamburgert kapott, amit megérdemelt volna. Eközben pedig tudomást sem vettek a bántalmazásról és visszamentek reklamálni.
http://www.youtube.com/watch?v=mnKPEsbTo9s
A levonható következtetés pedig az, hogy az emberek túlnyomó többségét jobban érdekli az, hogy nem olyan hamburgert kapott, amilyet szeretett volna, mint az, hogy mellette éppen bántalmaznak egy gyereket.
A gyerekbántalmazások általában következmények nélkül maradnak. A diákok közti verekedések komoly testi és lelki traumát képesek okozni és akár egy életre megnehezítik a szenvedő fél életét. A No Bully azért harcol, hogy minél kevesebb gyerekbántalmazás történjen és higgadtan, valamint józan ésszel oldják meg a problémákat.