A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége és a Magyar Turizmus Zrt. 2014-ben meghirdette az “Év Szállodája” pályázatot a hazai szállodák között. A 3 csillagos kategóriában a fővárosi Bo18 Hotel lett a nyertes. Péter Zsuzsával a szálloda igazgatóhelyettesével és értékesítési igazgatójával beszélgettünk.
Mit jelent a szálloda számára a díj elnyerése?
Nagyon nagy sikert jelent és hatalmas szakmai elismerésnek tartjuk, főleg azért, mert egy viszonylag új szállodáról van szó, hiszen májusban leszünk 4 évesek. Magas hangsúlyt fektetünk a vendégelégedettségre, és ezzel a díjjal megkaptuk szakmai oldalról is az elismerést, hogy jól csináljuk, amit csinálunk, és van jövője annak a koncepciónak, amit megálmodtunk a tulajdonosokkal.
Milyen előnye származik a szállodának ebből a díjból? Mit remélnek milyen hatása lesz a díjnak?
Nagy cél, hogy megtartsuk ezt a címet, de természetesen az is fontos, hogy a vendégek száma esetleg növekedhet. Bár így is nagyon magas kihasználtsággal megy a szállodánk nyitás óta, ez nagymértékben az általunk nyújtott minőségi szolgáltatásnak köszönhető, és azok miatt az apróságok miatt, amit a vendégeknek biztosítunk, a tartózkodásuk alatt. Ez a díj emel ki minket a legjobban a szakma és a vendégeink előtt. Nagy büszkeséggel fogjuk viselni ezt a címet, és hangoztatjuk, minden felületen, ahol elérhetőek vagyunk, hogy ekkora elismerésben részesültünk.
Mindig is a szállodaiparban vagy a vendéglátásban terveztél elhelyezkedni, vagy így hozta az élet?
Kicsi korom óta ezen a területen szerettem volna elhelyezkedni, mert a nagymamám vendéglátós volt és már gyerekként mentem vele az éttermekbe. A szálloda valamivel később jött. Úgy gondolom, hogy a szálloda mindenki számára egy fennkölt, szép, elegáns környezetet nyújt és persze ez vonzott engem is. Nem volt kérdés, hogy ezt szeretném tanulni, hogy ezzel szeretnék foglalkozni, és a jövőben is egyértelműen ezt szeretném csinálni.
Mit javasolnál azoknak a középiskolásoknak, akik szintén ezen a pályán szeretnének elhelyezkedni?
Nagyon fontos, hogy ilyen irányban folytassák tanulmányaikat, mert nagyon sokat lehet tanulni a szakmáról egy ilyen irányultságú főiskolán. A gyakorlati helyet is nagyon fontosnak tartom, mert egy jó gyakorlati hely nagyon meg tudja szerettetni az emberrel a szakmát. Minél előbb át kell látni egy szálloda különböző részlegeit, meg kell próbálni bekerülni egy szállodába. Véleményem szerint, aki egyszer bekerül egy hotelbe, az hoteles szeretne utána maradni.
kép: konferenciahotelek.hu