Ezt nézed:  / Hírek / 5 dolog, amit nem tudtál a fogyásról

5 dolog, amit nem tudtál a fogyásról

Szinte mindenkinek fontos az, hogyan is néz ki. Hogy milyen alakja van, mibe öltözik, hogyan mozog, milyenek a gesztikulációi. Minden lehet változtatni, de ami a legtöbb problémát szokta okozni ezen a téren, az a súlyfeleslegtől való megszabadulás. Ma olyan érdekességeket nézünk, amelyeket valószínűleg nem tudtál, mégis nagyban befolyásolják az egészséges/egészségtelen életmódod, illetve a súlyod változását.

Ma nem kifejezetten fogyókúrás recepteket fogok leírni, ilyenekkel tele van az internet, számtalan diéta és recept létezik, sok köztük kitűnő, sok borzasztó baromság, ma az elsődleges célom olyan különálló érdekességeket írni, amik mindenféle diéta, vagy egyszerűen csak a mindennapjaid mellé hasznos tudnivaló.

1. Húsra cukrosat?

A cukros üdítők fogyasztása alapjáraton sem ajánlott, igazából senkinek, de fogyni vágyóknak főleg nem. Van azonban egy különösen rossz recept, amit az emberek jelentős százaléka napi szinten elkövet: A húsételek fogyasztása ugyan egészséges, valamint (nyilván az elkészítéstől függően: panír, sütés, főzés, stb) viszonylag kevés kalóriát jelent magas fehérje mennyiség mellett, azonban ha erre cukros, szénhidrátban gazdag üdítőt fogyasztunk, az bizony nem a legjobb párosítás: ilyenkor sokkal kevesebb szénhidrátot enged a szervezetünk elégetni, ezáltal még inkább hizlal a koszt, mintha külön ittunk volna cukrosat.

2. Negatív kalóriás ételek? Léteznek?

Mik is azok a negatív kalóriás ételek? Nos, olyan gyümölcsök, zöldségek, melyek elfogyasztásának és feldolgozásának folyamata több kalóriát éget el, mint amennyit beviszünk magával az étellel. Ilyen étkek valóban léteznek, remek példa rájuk az alma, karfiol, cékla, paradicsom, és még sorolhatnám… Ezeket nyugodtan, bármikor eheted, nem fog meglátszani.

3. A megfelelő kalória…

Sokat tudsz elérni azzal, ha ügyesen elkezded számolgatni a napi kalóriabeviteledet. Személyenként változó, de mindenkinél megvan az a kalóriamennyiség, ami a neméhez, alkatához, életviteléhez képest az ideális napi beviteli mennyiség. Ez egy átlagos felnőtt férfinál kb 2400 kalória. Most gondolj bele, hogy egy gyors étteremben egy komolyabb burger önmagában kiteheti ennek a felét. Simán! Míg ha lájtosabb dolgokat viszel be, sokkal lassabban gyűlik össze ez az érték. Aki fogyni szeretne, annak a saját ideális napi beviteli mennyiségén kell csökkenteni, persze nem fejvesztve, csak kis mértékben, különben létre jön a következő pont…

4. Az átkozott jojó effektus…

Nem szabad őrült gyorsan megvonni magadtól az ételt, csak mert te “hirtelen fogyni akarsz”. Ez esetben ugyanis bár le lehet viszonylag gyorsan fogyni, de egyrészt piszkosul nehéz és szenvedős, nagyon rossz érzés annyira megvonni magadtól az ételt, természetesen nem is egészséges, de ami a célt illeti még csak nem is megtérülő hosszútávon. Ilyenkor jön létre ugyanis a köznyelvben már csak jojónak nevezett effektus, amikor is az átkozott ételmegvonást követően, mikor ismét normálisan elkezdesz táplálkozni, a szervezeted nem tud alkalmazkodni, és eszeveszett raktározásba kezd, félve attól, hogy ismét meg lesz vonva az étel, vagyis akár még jobban elhízhatsz, mint ahonnan kezdted az egészet. Ez a módszer tabu, nincs értelme, sőt!

 

5. Nem mozgok, de fogyózok!

Egy szóval: BAROMSÁG! Ha kilókat akarsz leadni, sokkal, de sokkal lassabban megy – ha egyáltalán megy – mozgás nélkül. Az érem egyik oldala a helyes étkezés, de legalább olyan fontos az is, hogy megfelelő mennyiségű testmozgás történjen, ez tartja helyes iramban a vérkeringésedet, az anyagcserédet, a fittségedet is, sőt, a sport még motivál is: boldogsághormont termel, amivel további kedvet kaphatsz a túlsúlytól való megszabaduláshoz.

Sokan küzdenek manapság súlyproblémákkal a borzasztóan egészségtelen, agyon cukrozott és tartósítószerezett ételek miatt, ez a szám ráadásul egyre elkeserítőbb. A számok egyébként Magyarországon átlag felettiek, de szerencsére az amerikai átlagot még nem értük el, azonban mindenkinek érdemes tenni az egészséges testéért, akkor is, ha van súlyfeleslege, akkor is, ha nincs, például egy kis sport sosem árt. Aki egészségesen étkezik, egészséges életmódot folytat, általában sokkal tovább él különféle betegségek nélkül idős korában is. 🙂

De próbáltál már fogyni?
Neked volt már, hogy fogyni szerettél volna, és kipróbáltál valami diétát?