Az emelt szintű érettségin négy óra alatt négy feladatot kellett megoldaniuk a diákoknak. Az eduline által megkérdezett középiskolások szerint jobban jártak, mint középszinten vizsgázó társaik.
Nyelvi-irodalmi műveltségi feladatsor (40 pont)
Sipos Lajos A magyar nyelv és irodalom enciklopédiája című kötetének előszava volt a kiindulópontja az irodalmi műveltséget, tájékozottságot felmérő tesztnek. 11 feladatot kellett megoldaniuk a vizsgázóknak. Többek között önálló, kreatív értelmezéseket, hozzászólásokat vártak a feladatok összeállítói. Ezen kívül nyelvi- stilisztikai ismeretekre és általános tájékozottságra volt szüksége a vizsgázóknak.
Egy mű értelmezése (25 pont)
Lator László Régi fénykép című vers egy kép sajátos leírása. A művet a látvány verbális megjelenítésének szempontjából kellett értelmezniük a vizsgázóknak.
Reflektálás egy jelenségre ( 20 pont)
A vizsgázóknak azt a jelenséget kellett megfejteniük, hogy miért népszerűek a híres írók magánéletével foglalkozó művek. Az érvelés részét képezték a témához kapcsolódó tények, kérdések oktatási, ismeretterjesztő célú felhasználási lehetőségeinek a taglalása. A feladatot a Madách Színház Én, József Attila/József Attila szerelmei című színlapjáról idézett összefoglaló vezette fel.
Gyakorlati írásbeliség feladat (15 pont)
Az érettségizőknek hozzászólást kellett írniuk abban a kérdésben, hogy érdemes-e elmenni egy lakásszínházba, vagy miért jobb tartózkodni egy ilyen kalandtól.
Fénykép: thetemptimes.wordpress.com