Ezt nézed:  / Pszicho, szex / Tini túlélési kézikönyv a stressz ellen

Tini túlélési kézikönyv a stressz ellen

Iskolásként rengeteg stressz ér minket. Érvelhetnénk kissé sablonosan az iskolai megpróbáltatásokkal, de ez még korántsem meríti ki mindazt, amin egy fiatalnak át kell esnie. De hogy bírjuk ki mindezt? Összegyűjtöttük a legjobb módszereket, és megalkottuk nektek a „Tini túlélési kézikönyvet”!

Lássuk tehát, mik azok a módszerek, amik nagy része abszolút szórakoztató, és ha egyet is rendszeresen alkalmaztok, biztosan nyugodtabb, stressz mentesebb életetek lesz!

1. Nevetés

Mindenekelőtt azért írtuk a nevetést első helyre, mert ez a leghétköznapibb, és mégis az egyik leghatásosabb módszer. Ha sokat nevettek, sokat szórakoztok barátaitokkal, egy erős védő bástyát emeltetek a stressz ellen.

nevetés

2. Vásárlás

Na, jó, valljuk be, ez azt hiszem, mindenkinek menne noszogatás nélkül is, csak aztán győzze a pénztárcánk… A vásárlás örömöt okoz. Legyen a zsákmány akár egy új csini ruha, akár egy telefon, de a napotokat megkoronázó hatalmas hamburger is hozzájárul a szorongás „elrágásához”.

giphy

3. Sok alvás

Lusták, figyelem! Ez a ti pontotok! Sokan nem tudják, ám számos kutatás, felmérés bizonyítja, hogy a kevés alvás bizony rengeteg negatív következménnyel jár. Hosszú távon romolhat a teljesítőképességünk, károsul az agyunk, de ha nagyon gyakran visszatérő élményünk az egész éjszakai neten lógás, még epilepsziás rohamot is kaphatunk.  A fiatalokra pedig főleg vonatkozik, hogy a napi 7-8 óra alvást mindenképp be kell tartani! Ez természetesen pozitív irányban ugyanúgy igaz, mint az ellenkezőbe: aki sokat alszik, bizony sokkal megfontoltabb döntéseket tud hozni, könnyebben tanul.

giphy (1)

4. Sportolás

A rendszeres sport csodákra képes! Amellett, hogy a mozgás formál, sokkal jobb alakot szerezhettek magatoknak. Ezt mindenki tudja, viszont a sportnak köszönhetően rengeteg endorfin termelődik az agyban, és lélekben is nagy segítséget jelent.

xk7bc8dmmnpgh4dsreiu

5. Relaxálás!

Nagyon sokan mondják, hogy ha stresszelsz, gondolkodj a probléma forrásán, agyalj a megoldáson, az segíthet. Ez teljesen igaz. Viszont kell olyan időt is hagynod, amit kifejezetten arra fordítasz, hogy ne törődj semmivel. Csak pihenj! Lehet különböző relaxációs módszereket is csinálni, de az is jó, ha csak beraksz egy vidám filmet,hiszen ha csak másfél órára is, de átlépsz egy másik világba, és elfelejted a gondjaid.

raw

Ezeken felül egyébként külön tippünk egy háziállat: egy kutya vagy macska elképesztő szeretetet tud adni, csak a simogatása el tud feledtetni akár egy matek egyest is.

Tini túlélési kézikönyv a stressz ellen
Te sokat szoktál stresszelni?

Írta: Szecso