Ezüstérmet szereztek a nagydöntőn, de ennél sokkal többet nyertek!

Rovat

Megosztás

A Határtalanul középiskolai vetélkedősorozat nagydöntőjében ezüstérmet szerzett a Győri Szolgáltatási Szakképzési Centrum Krúdy Gyula Gimnáziumának, Két Tanítási Nyelvű Középiskolájának, Turisztikai és Vendéglátóipari Szakképző Iskolájának osztálya, ám sokkal többet nyertek! Olyan tapasztalatokkal gazdagodtak, amik az egész életükre hatással lehet! 

Már az is sokat elárul a Fifikások elnevezésű csapatról, hogy a kreatív feladatot miképp oldották meg. Mikor azt kérték tőlük, hogy alkossanak valamit, ami bemutatja az összetartozást a külhoni és anyaországi magyarok között, egy befőttesüvegbe gyűjtöttek földet! Ezzel szimbolizálva azt, hogy bár a határaink elválasztanak minket, a közös gyökerek összekötnek, bárhol is éljünk a földön.

Most az osztályfőnököt, Fürst Katalint kérdeztük az elért eredményről, felkészülésről, és arról, hogy diákjai számára, miért fontos a nemzeti összetartozás.

Nagyon bíztunk abban, hogy jó helyezést érünk el, bár a második hely egy picit keserédes abból a szempontból, hogy a végéig reménykedtünk a győzelemben, de én azt hiszem, hogy így is nagyon örülünk, mert összehozta a csapatot. Annak ellenére, hogy személyesen nem lehettünk ott a döntőn, csak az internet segítségével, nagyon jó élmény volt mindenkinek – mesélte az osztályfőnök.

Sokat készültek a vetélkedőre?

Amennyit lehetett, igen, de ez a helyzet, amiben most vagyunk, nem egyszerű senkinek sem. Amikor megtudtuk, hogy online módon mégis megrendezik a versenyt, akkor fordult élesbe a felkészülésünk. Facebook csoporton keresztül, szinte napi szinten beszéltünk, a gyerekek kiosztották maguk között a feladatokat. Az oktatóvideók nagyon hasznosak voltak, ezekből jól tudtak készülni a diákok. Nekünk szerencsénk van, mert kaptunk az iskolán belül is segítséget olyan tanárkollégától, és diáktól, akik Erdélyből származnak. Ők rengeteget meséltek a csapatunknak azokról a dolgokról, amit a határon túl éltek meg a családjaikkal, szokásokról, hagyományokról, és főleg az ételekről. Mivel a diákjaim turisztikát és vendéglátást tanulnak, teljesen érthető, hogy ez a téma nagyon érdekli őket.

 

Az anyaországi diákok számára mit nyújt a Határtalanul Program, milyen szemléletformáló ereje van?

Ez az osztály együtt még nem vett részt diákutazási programon, de szeretnénk a jövőben pályázni és utazni. Fontosnak tartom velük megismertetni, hogy nem csak az anyaországból áll a nemzetünk, a határon túl élő magyarok is ugyanúgy hozzánk tartoznak. Az utazásoknak, és a vetélkedőnek köszönhetően alakul a szemléletük, és a véleményük külhoni nemzettársaikról.

A Nemzeti Összetartozás éve mit jelent az Ön diákjai számára?

Emiatt is jelentkeztünk tulajdonképpen a versenyre. Azt gondolom, hogyha ők érzik és tudják azt, hogy a határainkon kívül is élnek magyarok, tisztában vannak a több mint ezeréves történelmünkkel, a dicsőséges, és kevésbé fényes időszakokkal, azzal, hogy miért alakult így a nemeztünk sorsa, ez mind az összetartozást és a hazaszeretetet mélyíti. Én néptáncos voltam sok évig, mindig is érdekelt a múltunk, a kultúránk, és nekem ez fontos, hogy a gyerekek mindennapjainak része legyen az, hogy nemcsak a jelen létezik, nemcsak a jövő, hanem a múlt is. Viszont a múltunk meghatározza a jelenünket, és még inkább a jövőnket. Ha a fiatalok számára tartalommal töltjük meg a nemzeti összetartozás fogalmát, akkor eloszlatjuk bennük azt a tudatlanságot, és bizonytalanságot a külhoni magyarokkal kapcsolatban, ami sajnos a korábbi generációkat jellemzi annak okán, hogy nekik még más történelmet tanítottak.

A mai fiatalok szerencsések, mert sokkal szélesebb látókörrel rendelkeznek ezeknek a programoknak köszönhetően.

 

Ezt olvastátok már? Bende, Zsani és Dominik is fellépett a nagydöntőn!

 

Ha végeztél a cikkel, nézz bele legújabb epizódunkba!

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!

Kövess minket!

67,000RajongóLike
165,000KövetőKövess be
162,400KövetőKövess be
360,000FeliratkozóFeliratkozás

Legfrissebb

Insta